Friday, April 18, 2014

#DamlaninPlaklari 24











Kolay arkadaş olabilen biri değilimdir.

İlk tanıştığım birinin "Soğuk Nevale" sözünü hakkıyla sırtlanırım o derece

Kaldı ki alışveriş yaptığım yerlerde esnafla hoş sohbet diyaloglar kuracağım , çevre edineceğim falan...

Ama öyle biri var ki tüm tabuları yıktı vallahi

Bugün Damlanın Plaklarında belki de  benden çok  emeği geçen Mustafa Abi var.

Plaklarımın hayatımdaki yeri çok ayrı

Bir anda başlayan plak aşkım sayesinde o kadar güzel şeyler yaşıyorum ki bugün bunlardan biri ile tanıştıracağım sizi.

Bazen soruyorlar "plaklarını nereden alıyorsun" diye.

Plaklarımın çoğunluğunu hatta neredeyse hemen hepsini Mustafa Abiden alıyorum.

Şöyle ki ;

Bir gün plak almak için nereye gitsem diye düşünürken bir de Kadıköy'ü ziyaret etmeli demişti birileri.

Kalktık gittik.

İlk girdiğimiz dükkan Gramofon Antik'ti.


damlaninplaklari 24 1
Her yerde plaklar , daktilolar , pikaplar , eski saatler, telefonlar ....

Allahım cennet kesin böyle bir yer olmalı derken bu gördüklerimizin aslında buz dağının görünen kısmı olduğunu öğrendik.

Mustafa abi dedi ki çocuklar kapıyı kitleyin arkamdan gelin!

Biz iki kardeş bi durup birbirimize baktık....

Dipnot: İsviçreli bilim adamlarına haber verin boş yere araştırıp yorulmasınlar tırsaklık ailesel bir durum biz denedik gördük :)


damlaninplaklari 24 2
Daracık merdivenler ile yukarı çıktık kı bir de ne görelim gramofonlar , pikaplar , plaklar ve daha fazlası

Şipşirin bir evin salonundaydık

Baş köşeye kurulduk

Başladık plakları karıştırmaya

O ne ? Bu kim ? Ay bu ne biçim bir tip ? O var mı ? Bu var mı? Bunu tanıyor musun ? Sesi nasıl ?

tüm sorularımı bıkmadan cevapladı.

Hala da bıkmadan cevaplar  - bıkmadın di mi Mustafa abi?-

O gün orada nasıl ilk defa gramofon çalıştırmayı , gramofona iğne takmayı öğrendim.











damlaninplaklari 24 3

Çevir Damla Çevir -Kol kası yaparkene :)
Öyle kolay sanmayın , baş tacı gramofonları ve plakları onun sanmam ki herkese nasip olsun :)

Yine o gün doğum günüme 15 gün vardı ve ilk doğumgünü hediyemi Mustafa Abi vermişti.

Ümit Besen LongPlay im onun hediyesidir. Baş tacımdır...

O gün vapurda uçarak eve dönmeme sebeptir.


Bu arada neden bana kimse plak hediye etmiyor artık ya! Bozuluyorum vallahi... 


O günden sonra kim plak dese Mustafa Abi'yi anlattım :)

Beni tanıyanlara şok üstüne şok yaşattım.

Ben Damla , bir yerden alışveriş yapmış müdavimi olmuş , o yeri çok sevmiş ve hatta sahibi ile güzel sohbetler etmiş , bey sıfatından abi sıfatına direk transfer etmiştim.

Bu bile dünyanın sonunun geldiğine açık bir işaretti :)

Arada gider dükkanı şöyle bir eşeleriz, bazen sadece sohbet eder çıkarız.

Ama hep mutlu ayrılırız.

Gitmediğimizde de sayıklarız :)











damlaninplaklari 24 4

Bi kedi gördüm sanki 


Yolunuz Kadıköy'e düşerse dükkanın adı GRAMOFON ANTİK . Nadir Gramofon tamircilerindendir kendisi de bu arada.

Kıt Kadıköy bilgimle tarif edeceğim sanırım daha kolay bulursunuz.

Vapurdan inip ışıklardan karşıya geçtiğinizde Starbucks'ın olduğu sokaktan dümdüz yukarı çıkıyorsunuz.

Yol bittiğinde de sağa dönüp 10 metre sonra soldaki sokağa giriyorsunuz.

Zaten müzik seslerini takip edin bulursunuz.










Bu da Facebook sayfası ; Kadıköy Gramofon Antik 

Uğrarsanız selamımı söyleyin ;)

Dükkanın üstündeki küçük misafirhanesinde güzel bir toplantı yapmayı düşünüyorum ben.

Kendisinin de henüz haberi yok ama

Hani gelmek isteyen olursa yaparız bir organizasyon ne de güzel olur ...


No comments:

Post a Comment